Hurrá, állást keresek! :(

Hurrá, állást keresek! :(

Céglista

2012. március 16. - Allaskereso

Ez a bejegyzés főként azoknak szól, akik egyszerűen kifogytak az ötletekből, hogy hová is lehetne még jelentkezniük. Készítettem egy listát olyan cégekről, amelyeket nagyrészt mindannyian ismerünk, de lehet, hogy eszünkbe sem jut, hogy ott is keresnek embert.

Remélem, minden érintett talál magának valami újdonságot! Ahol tudtam róluk infót, külön odaírtam. Ezekhez a vállalatokhoz többségében a weboldalukon érdemes jelentkezni. Ilyen rovatokat kell keresni, hogy karrier, állást, csatlakozz hozzánk stb. De lehetséges egy spontán jelentkezést is megejteni: egyszerűen írni egy E-mailt egy önéletrajzzal, hogy szeretnél náluk dolgozni.

Tehát a multicégek illetve cégláncok:

Itt nem csak az adott cég profiljában kell gondolkodni. Pl. a Tesco-nál nyilván nem csak eladók és pénztárosok dolgoznak, hanem raktárosok, adminisztrátorok és biztonsági őrök is. A multikat nem szereti mindenki, mert nem családias és lehet, hogy csak egy szimpla fogaskerékként kezelnek a gépezetben, viszont előny, hogy nagy valószínűséggel teljesen be leszel jelentve, nem olyan kiemelkedően rossz a fizetés, van cafeteria, bónuszok stb.

Tesco - ha már itt példaként említettem. Rengeteg boltjuk van, folyamatosan keresnek embert. Nem nagyon kérnek végzettséget, ha már érettségid van, előnyben vagy. Ha tapasztalatod, akkor megint csak. Ha pedig az áruház, ahová jelentkezel még közel is van a megadott lakhelyedhez, akkor szinte biztos a siker. Megmondom őszintén, jót még nem hallottam róluk ott dolgozóktól (vagy akik régebben dolgoztak a Tesconál).

Auchan - semmit sem tudok róluk állásügyben. Még nem nagyon láttam állásajánlatukat. De ha bemész egy Auchan-ba, lehet, hogy ki lesz írva.

LIDL - a weboldalukon keresztül lehet jelentkezni. Szinte minden alkalommal, amikor felnéztem oda, voltak feltéve állásajánlatok. Szerintem sehol máshol nem hirdetnek, csak ott. Korrekt cégnek tűnik, mert már itt fel van tüntetve a fizetés és a pontos cafeteria. Itt is lényeges a lakhely. Ha spontán jelentkezel, nem egy adott boltjuk állásajánlatára, akkor a lakhelyedhez legközelebbi áruházba küldik el a jelentkezésed. Nem kérnek szakmai sulikat.

CBA - sokszor keresnek embert, hiszen sok boltjuk van országszerte. A hirdetéseik szerint főként szakképzetteket alkalmaznak. Nem hallottam jókat róluk, de gondolom, ez boltvezetőtől is függ.

ALDI - azt tudom, hogy a weboldalukon szoktak lenni állások. Volt, hogy jelentkeztem, reakciót emlékezetem szerint nem kaptam.

Penny Market - korábban többször láttam kiírva az üzletükben, hogy ingyenesen részt vehetsz élelmiszer eladói képzésükön, és munkalehetőséget ajánlanak azoknak, akik jól teljesítenek. Valami ilyesmi. Negatívum, hogy egyszer diákmunkásként dolgoztam (volna) náluk, és reggel, amikor a megbeszélt időben megjelentem, poénkodva elmondták, hogy hát mégsem kell ember. De ez lehet, hogy a diákszövetkezet hibája, bár furcsa, hogy még előző nap este rám írt egy SMS-t a diákszövetkezetes, hogy akkor holnap... A képzéssel kapcsolatos kérdésemre érdemben nem igazán reagáltak.

Cora - nincs infó.

Spar - most is keresnek embert, technikusokat is.

Match, Coop, Reál - nincs infóm.

Metro - nem tudok róluk semmit.

IKEA - a weboldalukon valamint az áruházukban ki szokott lenni írva, hogy kiket keresnek. Eladók, lakberendezők, kasszások, konyhai dolgozók.

JYSK - csak eszembe jutott, tőlük is láttam hirdetést a weblapjukon.

Media Markt, Saturn, Euronincs - interneten.

OBI, Praktiker, BricoStore und so weiter.

Decathlon - aki esetleg nem ismeri: túra- és sportruházatot, felszerelést árusítanak. Egy köpésre volt tőlünk az egyik boltjuk, szeretem a céget, vásároltam is náluk sokszor, jelentkeztem már hozzájuk vagy tízszer, de még egy interjúig sem tudtam eljutni. A weblapjukon hirdetnek. Egy barátnőm dolgozott náluk, és mondta, hogy ott úgy megy, hogy ha kell ember, megkérdezik a dolgozókat, van-e ismerős. Ő is így került be, az unokatesója a Decathlonban dolgozik és beajánlotta.

DM, Rossmann - sok állás szokott lenni a weboldalukon. Illetve a DM esetében a boltokban is szoktam látni plakátot. Szeretik a szakképzettséget, a DM konkrétan elvárja. A gyakorlat nem elég, legalábbis a pénztárosoknál.

Vodafone - hatalmas multicég, nem kell bemutatni. Ügyfélszolgálatost szoktak keresni meg boltos értékesítőt (márkaboltba). Van ismerős, aki ott dolgozik, azt mondja, kihajtják belőle a ***t is. De ahogy látom, a fizu azért nem olyan rossz, meg céges teló. Nyilván adott idő után. Bizonyos állásokra inkább belülről építkeznek, nem külsős fórumon hirdetik.

Telenor, T-Mobil, Digi, UPC stb. - a szolgáltatók, amihez tartozunk.

Bankok - van belőlük igen sok. Gazdasági területen végzettek nyilván előnyben vannak. Rengeteg adminisztrátor, ügyfélszolgálatos dolgozik náluk. OTP, CIB, K&H, AXA és még sorolhatnánk.

Vendéglátói egységek, gyorséttermek: McDonalds, Burger King, KFC, Pizza Hut és a többi.

One Euro üzletek - az ismert egy eurós vagy korábban 100 forintos boltok. Nem kell megijedni, ha az embert behívják a Kén utcába, egy lerobbant raktárépületbe egy borzalmas környéken. Nem valószínű, hogy ott kell dolgozni, de ott van a központjuk, így az interjúkat is ott tartják.

Ötlet:

Mivel ezen kívül még rengeteg lehet, ami nekem hirtelen nem jutott az eszembe, írd össze, hogy milyen cégeket, márkákat szeretsz, hol szoktál vásárolni, milyen cég termékeit szereted, és nézz utána, van-e náluk nyitott állás. Esetleg küldj el egy jelentkezést, csak úgy. Mivel szereted a céget és ismered is, nyilván őszintén tudsz róla pozitívan nyilatkozni és ez jó pont lehet.

A másik: személyesen is érdemes lehet jelentkezni, mindentől függetlenül érdeklődni.

A bejegyzés trackback címe:

https://allasom.blog.hu/api/trackback/id/tr194320769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása