Hurrá, állást keresek! :(

Hurrá, állást keresek! :(

Mit írjak az állásra jelentkezős e-mailbe?

2024. március 26. - Allaskereso

allasjelentkezo_email.jpg

A cégben, ahol dolgozom, az elmúlt hónapokban több állást is meghirdettek. Mivel én (is) kezelem a központi e-mailfiókot, hozzám is eljutnak ezek. Érdekes tapasztalat volt olvasni őket.

Pontokba szedtem, hogy melyek azok a területek, amelyeken szerintem érdemes lehet javítani, hogy jobban előtérbe kerüljön a jelentkezésed.

Nekem annak idején 600 jelentkezőből sikerült bejutni. 600 jelentkezés még e-mailben is sok, még azt sem egyszerű átnézni, és biztos vagyok benne, hogy ennyi jelentkező esetében vannak, akikre nagyjából 1 mp-nyi idő jut – vagy éppen annyi sem. Főleg ahol az elfoglalt cégvezető végzi a kiválasztást (kisebb cég esetén), és nincs rá külön fizetett alkalmazott, HR-es. De még 50 vagy 100 is sok lehet.

Nem csatolt önéletrajz: sajnos ez visszatérő hiba, a véletlen vagy épp szándékosan (!) nem csatolt önéletrajz. A véletlen egyértelmű, amin úgy tudunk javítani, hogy mielőtt elküldjük, ellenőrizzük, hogy ott van-e. De a Gmailnek szerencsére van egy olyan jó tulajdonsága, hogy szól, ha az e-mailbe beleírtad a csatolva/csatoltam szót, de nem talál mellékletet. A szándékosra is láttam példát, amikor az illető egyszerűen csak e-mailben megkérdezte, hogy aktuális-e még az állás. Most komolyan? Ha már írsz és megkérdezed, csatold a cv-d, semmibe sem kerül!

Túl általános tárgysor: az e-mail tárgysora a te legeslegelső találkozásod a HR-essel illetve hirdetővel, így érdemes kihasználni. Persze vannak esetek, amikor külön kérik, hogy mit írj a tárgysorba, így azzal nem tudsz nagyon trükközni. Bár a szokásos szöveg mögé zárójelben is írhatsz valamit, ami megkülönböztet. Mire gondolok itt? Pl. Kereskedelmi értékesítő (10 év tapasztalattal) vagy Bolti eladó (közeli lakhellyel). Mivel vállalkozóként kerestem plusz munkát, és tudtam számlázni, ezt írtam: „munkakör neve – számlaképesen is”. Itt az a lényeg, hogy mint egy jó hirdetési címnél vagy újság szalagcímként, keltsd fel az illető érdeklődését. Ha belefér, akkor visszafogottan használhatsz akár emojit is a címben, a Gmail tud ilyet. Nyilván, ha mondjuk épp jogi asszisztensnek jelentkezel, akkor nem feltétlenül fog beleférni, de ez is egy ötlet.

Tizenkettő egy tucat e-mail szöveg: most őszintén, tényleg azt hiszi valaki, hogy ezzel az e-mail szöveggel ki fog tűnni? „Kedves Cégvezető! Az XY oldalon találkoztam a hirdetésével, szeretnék jelentkezni. Üdvözlettel: XY” Hát nem. Majd’ mindenki ezt írja! Ez annyira általános és semmitmondó, hogy ennyi erővel ki is hagyhatnád. A tárgysor után ez a következő állomás, ahol megfoghatod a hirdető figyelmét, tehát használd úgy.

Mit érdemes ide írni? Röviden kiemelni azokat a dolgokat, amelyek ennél az állásnál fontosak lehetnek és nálad megvannak. Példák a teljesség igénye nélkül: közeli lakhely, sok éves tapasztalat, erős nyelvtudás, miért szereted csinálni, személyiségi jellemzők, hasonló/konkurens cégnél szerzett tapasztalat stb., stb. Ha itt nem írsz semmi különöset, akkor kihagyod ezt a nagyszerű lehetőséget!

Ami még fontos ide. Rendszeresen tapasztaltam, hogy olyan emberek is leadják a jelentkezésüket egy állásra (ami természetes), akikhez úgy elsőre az nem is passzolna, mert pl. nincs olyan tapasztalatuk. Tehát a cv-jükből az jön le, hogy semmi közük sincs a területhez. Ez rendben lévő, ha egy hirdetésben leírják, hogy nem szükséges tapasztalat vagy épp végzettség. Viszont, ebben az esetben ki kellene itt fejteni, hogy miért jelentkeztél mégis. Pl. egy borzasztóan monoton állás esetén leírhatod, hogy sok év pörgős, kereskedelmi munka után most kifejezetten egy nyugis, monoton tevékenységet keresnél, és ezt most testhez állónak érzed emiatt. Hiszen ha azt látják a cv-dből, hogy te egy kommunikatív és pörgős valaki vagy, nem fognak téged választani egy egész nap egyedül dolgozós munkakörre, és ha több jobb jelentkező is van, nem fogják megkérdezni, hogy ugyan, miért jelentkeztél. Lehet, hogy igen, de ne várjunk erre.

Tehát pár pontban emeld ki, hogy miért válasszanak téged.

Hol találkoztál a hirdetéssel: én ezzel úgy vagyok, hogy jó bevezető szövegnek tűnik, amikor jobb nem jut eszünkbe, de sokszor nem igazán releváns, ha érdekli, megkérdezi. Szerintem ez csak szócséplés.

Helyesírási hiba: emberből vagyunk, így véthetünk hibákat, de az belefér, hogy egyszer átfussuk a szöveget, mielőtt kiküldjük. Egy-egy elíráson normális ember nem akad fent, de azért csökkentsük a minimálisra, és durva hibákat lehetőleg ne vétsünk.

Elérhetőség: az aláírásba tegyél telefonszámot, hogy mielőbb fel tudjanak hívni, ne kelljen keresgélni a cv-ben.

Önéletrajz elnevezése: ezt van, hogy külön kérik. Lehetőleg ne önéletrajz.doc legyen, mivel eséllyel lementik őket egy kupacba. Legyen benne a neved és a pozíció neve: Gipsz Jakab ügyfélszolgálatos. A formátumnál én a pdf-et szoktam előtérbe helyezni, mert a Worddel ellentétben, az biztosan nem fog szétesni.

Használd, teszteld a fentieket, légy kreatív, ha szükséges. Sikeres álláskeresést kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

https://allasom.blog.hu/api/trackback/id/tr3818364353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása