Hurrá, állást keresek! :(

Hurrá, állást keresek! :(

Álláshirdető oldalak

2012. február 17. - Allaskereso

Egy olyan téma jutott eszembe, amely talán a leghasznosabbak egyike: olyan weboldalak, amelyeken álláshirdetések lehetnek. Mindegyikhez igyekeztem odaírni, milyennek látom őket. A nevekre kattintva átjuttok az adott oldalra. Persze itt nem csak állást lehet találni, hanem az állást kereső is hirdetheti saját magát.

Expressz.hu - Na, ez szerintem nem sok álláskereső embernek mond újat. Rengeteg állás van rajta, napi szinten felkerülnek újabbak és újabbak. Érdemes többször egy nap ránézni. Előnye és hátránya egyben, hogy nem csak a hirdetés feladója, hanem a látogató is látja, hogy már előtte hányan tekintették meg a hirdetést. Megmondom őszintén, jobban szeretném nem tudni ezt az adatot, mert volt olyan hirdetés, amelyet már előttem 3 ezren láttak... Nem voltam tőle lelkes. Nem nagyon van rajta dupla hirdetés. Szerintem azért, mert már nem ingyenes (legutóbb, mikor néztem, 500 Ft-ot kellett fizetni egy álláshirdetésért), korábban nyolcasával tették fel rá az ingatlanügynököket kereső meg a weboldal népszerűsítő (kamu)álláshirdetéseket. Azóta ezek száma komolyan lecsökkent. Szerencsére. Hisz egy valódi cég simán ki tud adni egy hirdetésre 500 Ft-ot, aki meg nem, az legalább nem hirdet és mindenki jól jár. :)

Profession.hu - Ez inkább a szakemberek kereső helye, nagyon ritkán találni itt olyan munkalehetőséget, amely szakképzetlen embereket keres. Komolyabb, diplomás állásokat lehet itt inkább találni. Persze, van kivétel, így érdemes lehet használni mindenkinek. Akárcsak egy hirdetésfigyelő erejéig. Én ezt csináltam és hasznos.

Cvonline.hu - Lásd az előzőt.

Monster.hu - Nem nagyon tudok mit mondani róla, ki kell tapasztalni.

Apród.hu - Ez ugyan nem egy állásportál, de vannak rajta álláshirdetések, én találtam rajta már szimpatikusat. Elég sokat hirdetik magukat, van egy játékuk is, hogy fényképes hirdetés feltöltésével pénzt is nyerhetsz, úgyhogy egyre ismertebb.

Jobline.hu - Meg kell nézni. Ismerem, de már régen használtam.

Jobmonitor.hu - Sok állás, sok szakmunka, komolyabbak is.

Állás.lap.hu - ez egy linkgyűjtő oldal. Rengeteg linkkel: hirdetőoldalak, munkaközvetítők, fejvadászok. Lehet mazsolázgatni.

Munkaügyi központ oldala - vagyis az ÁFSz (Állami Foglalkoztatási Szolgálat) oldala. Elég sok állásuk van, általában munkaidővel és fizetéssel együtt. Hogy mennyire jelen idejűek, azt nem tudom. Nekem már mesélte munkáltató, hogy ha azt jelenti, hogy betelt a munkahely, akkor is küldenek oda munkanélkülit, úgyhogy bármi lehet.

Az állásokra specializált hirdetési oldalaknak megvan az az előnyük, hogy segítséget adnak még az álláskeresésben. Folyamatosan cikkeznek olyan témákról, amik hasznodra lehetnek. De egy pályakezdőnek végképp. Pl. önéletrajz minták, állásinterjús tudnivalók, statisztikák, diploma, iskola stb.

Egyelőre most több nem jut eszembe. Vannak még a fejvadász cégek oldalai és maguknak a dolgozót kereső vállalatoknak is saját weboldalai, ahol hirdetnek. De ez utóbbiról (esetleg az előbbiről is, bár erről az allas.lap.hu elég részletesen tájékoztat) majd egy külön posztban.

Ha valakinek van még ötlete, gondolata, kedvenc oldala vagy ami még innen hiányzik, ossza meg velünk. Köszönöm.

A bejegyzés trackback címe:

https://allasom.blog.hu/api/trackback/id/tr974126098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lbm · http://nertars.blog.hu 2012.02.22. 06:59:54

Nagyon jó ötlet így összesíteni és kielemezni, melyik ismert álláshirdető portálon milyen a felhozatal munka ügyben. Sokat segíthet.
Én még azt szoktam csinálni, hogy az aprohirdetes.lap.hu-ra felmegyek. Ez összegyűjti az összes apróhirdetési oldalt. Szisztematikusan végig megyek rajta, és mindegyiken megnézem az állás aprókat, illetve feladom a magam hirdetését is, mert nagy részt ingyenes. Ennek valóban meg van az a hátránya, hogy sok az "elkerülendő" munka benne, de lehet kincsekre találni, és ki lehet szűrni melyek azok az oldalak amikre később még érdemes visszanézni, mert esetleg meglepően látogatottak, pedig esetleg mi még nem is hallottunk róluk.
Ha megengeded, még ajánlanám a slando.hu-t, a workania.hu-t, és a startapro.hu-t. Ha találsz még értékes álláskereső oldalt, szívesen tudnék róla. Köszönöm. :-)

Allaskereso 2012.02.22. 11:34:44

@lbm: Örülök, hogy tetszett! Köszönöm a további ötleteket. Pont a napokban találkoztam a Startapróval, egy ismerősöm ajánlotta, aki ingatlanozik. Elég igényes oldalnak tűnik.

Én most találtam az Apród.hu-n egy olyan állást, ami abszolút szimpatikus és az Expresszen nem láttam, hogy hirdettek volna.

Igyekszem még írni, ha találok jókat.

Allaskereso 2012.02.22. 18:40:20

Kiegészítés: a slando.hu oldal nemrégen megszűnt.

Allaskereso 2012.03.08. 15:57:51

@flippant: Nagyon köszönöm! Pont nem olyan régen gondolkodtam azon, hogy hogyan keresnek közalkalmazottakat, mert nagyon ritkán látok ilyen hirdetést. :)

jogszi85 2014.06.24. 14:38:56

A cvspot.hu egy nemrégiben indult videós álláskereső portál. Szerintem nagyon jó ötlet!

nagy_henrietta 2017.09.04. 10:54:29

Lehet találni állást, csak keresni kell: allasportal.hu/
süti beállítások módosítása