Hurrá, állást keresek! :(

Hurrá, állást keresek! :(

A Facebook és az álláskeresés

2013. január 02. - Allaskereso

logo_facebook_1.jpgA tapasztalataim szerint a Facebook egy nagyon jó fórum arra, hogy állást találj. A jelenlegi munkámat pont a cégem Facebook oldalán találtam. Mivel szerettem a termékeit, like-oltam őket, hogy ha újdonságok vagy akciók vannak, tudjak róla. Néhány hónapja rá kiírták, hogy embert keresnek több helyre is. Plusz egy telefonszám. Ez pénteken este volt. Hétfőn délelőtt felhívtam őket, másnap reggel már volt munkám. Ez volt tavaly nyáron.

A párom állását úgy találtuk, hogy egy ismerőse megosztotta, hogy munkatársat keres a cégébe két pozícióra is. Írtam az illetőnek. Néhány hét múlva felvették. :)

Az is előfordult, hogy egy ismerős kiírta, hogy állást keres, én pedig pont tudtam egy neki testhez állót. Végül nem azt a munkát választotta, hanem egy másikat, de bekerült interjúba és fel is vették volna.

Szóval, a Facebook egy jó lehetőség erre. Léteznek olyan oldalak is, ahol konkrétan állásokat hirdetnek. Pl. ilyen a Szárnyas fejvadász, de én magam is szoktam álláshirdetéseket feltenni a Hurrá, állást keresek oldalamra, ha találkozom valamivel.

Többen mondják, hogy a Facebooknak vannak árnyoldalai, az ember megadja az adatait stb. Ez igaz. Ellenben számtalan ember küldd el minden gondolkodás nélkül egy önéletrajzot egy számára teljesen ismeretlen E-mail címre. Az ugyanúgy magában hordoz némi kockázatot. Mondjuk én nem szoktam postacímet megadni, bizonyítványt sem szoktam előre beszkennelni. Csak ha kérik a későbbiekben a szerződéshez. Akkor meg többnyire oda lehet adni személyesen is.

Ha az ember készít egy Facebook profilt, akkor számítania kell arra, hogy esetlegesen rákeresnek munkáltatók is. Főként, ha különlegesebb neve van és könnyű megtalálni. Azt hallottam, hogy ez van, ahol szokás. Ezért érdemes megnézni, hogy mit osztunk meg úgy, hogy az a nyilvános jelölést kapja illetve, meg hogy milyen fényképet használunk. Bár végül is bármit használhatunk, ha úgy állítjuk be, hogy idegen (azaz, aki nem ismerősünk a rendszerben), ne lássa.

Ti mit gondoltok erről? Fent vagytok a Facebook-on? Szoktatok álláshirdetésekkel találkozni?

A bejegyzés trackback címe:

https://allasom.blog.hu/api/trackback/id/tr474993251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása