Hurrá, állást keresek! :(

Hurrá, állást keresek! :(

Hogyan keress jól takarítói munkával

2017. július 15. - Allaskereso

Az alábbi interjút nem én készítettem, vendégcikk. A Makulátlan Tiszta Terület Kft. két alvállalkozójával készült. A beszélgetés érdekes nézőpontokat ad arról, hogy miért gondolkodik el valaki azon, hogy alkalmazottként vagy esetleg egyéni vállalkozóként dolgozzon egy adott cégnek. Hátha érdekes lehet, fogadjátok szeretettel. :)

takaritas-interju.jpg

Hogy lettél alkalmazottból egyéni vállalkozó, mi ösztönzött?

Sanyi: Legfőképpen az anyagi része ösztönzött, ugyanis egyéni vállalkozóként sokkal nagyobb haszonnal, nagyobb profittal tudok dolgozni. Ez volt az első lépés. Illetve a kihívás: egyéni vállalkozóként olyan kihívásokkal találkozom, amivel alkalmazottként soha. A megrendelőkkel való kommunikáció, ez már egy teljesen más műfaj, mint hogy, teszem azt, alkalmazottként kiadják a feladatot az embernek és azt mondják, hogy csináld meg. Másabb az egész.

Tehát egyénileg is fejlődtél?

Sanyi: Igen. Állítólag egy vállalkozás a legjobb személyiségfejlesztés. Tehát igen, minden szempontból.

Karesz: Nálam ugyanez volt. Meguntuk! A családunk. Világéletünkben ezt csináltuk, csak dolgoztunk és dolgoztunk és dolgoztunk. Az unokaöcsém, neki köszönhetjük, nekem meg sem fordult volna a fejemben! Hála neki, belevágtunk. Nem mindegy, hogy az ember kinek dolgozik! Magamnak vagy másnak. Ez sokat számít. Pénzfejlődés is volt. Nem mindegy, hogy keresek 120 vagy 130 ezer forintot, vagy ha ügyes vagyok, megkeresek 400 vagy 500 ezer Ft-ot egy hónapban. Minket ez taszított. Világéletünkben mindenkink csak dolgozott, kemény fizikai munkát, 14-15 órákat. Megpróbáltuk. Be is jött! Jóval többet keresünk így egyéni vállalkozóként.

Sanyi: Ezt egy kicsit vakmerő így kijelenteni! :) Attól függ, hogy egyéni vállalkozóként hogyan indul az ember. Ha abszolút a nulláról, kapcsolatok, ismeretség nélkül, reklám nélkül, akkor nem könnyebb. A nulláról felépíteni egy egyéni vállalkozást ugyanaz a kihívás, mint egy kft vagy egy bt. Ki kell építeni külön egy marketinget, ki kell tűzni igenis egy célt, hogy ez és ez a havi bevétel, amit szeretnék. Amikor jön a téli beállás, akkor ennek biztosítani kell az egyéni vállalkozó számára egy biztos pontot. Ami a legnehezebb része.

Téli beállás?

A takarítói szakmában van egy téli beállás. December és január eleje egy olyan hónap, ami nagyon jó, nagyon sok a megrendelés, nagyon sok a munka. Azután beköszönt ez a januártól március közepéig tartó időszak, amikor ténylegesen egyéni vállalkozóként azt tapasztaltam, hogy a megélhetésért küzdöttem: hogy épphogy valahogyan megéljek. Azt nem mondhattam tehát el magamról, hogy jobban keresek, mint egy alkalmazott. Viszont én elkövettem azt a hibát, hogy augusztusban váltottam ki az egyéni vállalkozásomat, és augusztustól decemberig nem tudtam annyi fix, állandó megrendelést magamnak összeszedni, amiből azt mondhattam volna, hogy én téli időszakban is dolgozom annyit, hogy el tudjam tartani magam. Ezt mostanra már kijelenthetem: jövőre ez már nem lesz probléma! Tehát az sem mindegy, hogy mikor váltja ki az ember a vállalkozóit.

Karcsi: Én ennél okosabb voltam egy picit, mert én megcsináltam az egyéni vállalkozást szeptemberben tavaly, de a munkahelyemet nem hagytam ott. Nekem volt egy munkám, mosogató voltam. A család félt, hogy jön a tél, ki tudja, lesz-e munka, nem lesz munka. Jön valami, kell albérletet fizetni… sok mindenre kell figyelni, ezért dolgoztam még mellette. Megvolt az állandó munkahelyem. Így kezdtem el. De most már csak ezzel foglalkozom, nincs más munkahelyem.

Van az a lehetőség is, amikor főállású dolgozó vagy, tehát nem főállású egyéni vállalkozó, hanem van egy főállásod és mellette csinálod a vállalkozást…

Sanyi: Igen, mint egy másodállás, úgy is van lekönyvelve. Ugyanaz, mintha lenne egy 8 órás műszakú állása az embernek és mellette egy mellék. A vállalkozás mellékállásban megy, aminek a járulékfizetése jóval alacsonyabb, a fele konkrétan.

Tehát nem jelenthetjük ki teljesen bizonyossággal, hogy mint alkalmazott, kevesebbet keres az ember, mint vállalkozó?

Sanyi: Vállalkozóként határozottan többet lehet keresni. De nem mindegy, hogy az ember mikor kezdi el. Tehát ha azt mondom, hogy valaki szezon előtt arra az elhatározásra jut, hogy igen, én vállalkozást szeretnék indítani… pont szezon előtt (teszem azt, március 15-e-20-a környékén) vág bele, akkor garantáltan jobban jön ki. Mind anyagilag, mind munka szempontjából. Van, aki egyéni vállalkozást elindít, kap tíz lépcsőházat. Ő azzal megelégszik, mert abból jön egy (hasra ütök) 150-200 ezer Ft bevétele. Azt mondja, hogy neki az elég, azt számlázza, az folyamatosan van. Tehát az egy folyamatos munka neki.

Karcsi: És ez megvan télen-nyáron.

És mondhatni nincs olyan sok főnöke. De viszont a megrendelő az egyébként is a főnöke. Az egy érdekes téves elképzelés az alkalmazottaknál, hogy ha vállalkozók lesznek, akkor nem lesz főnökük.

Karcsi: Mindig van!

Sanyi: Igazából, ha most bármilyen céget nézünk, mindegyiknek van főnöke, mert a megrendelő maga a főnök, és az ő igényeinek kell megfelelni.

Azt viszont elmondhatjuk talán, hogy alkalmazottként kicsit be van skatulyázva az ember, vállalkozóként pedig ott van a lehetősége bármire…

Sanyi: Igen, így van.

Tényleg, adminisztrációs munkában több lett vagy kevesebb, mint alkalmazottként?

Sanyi: Több lett, határozottan több lett. Folyamatosan. Alkalmazottként nekem soha nem kellett például számlával foglalkozni, nem kellett felmérésekkel foglalkozni. A felmérés is egy munkafolyamat, ami plusz. Tehát jóval több az adminisztráció, főleg hogyha egyéni vállalkozóként egy kicsit nagyobbra tör az ember, és azt mondja, hogy legyen két alkalmazottja. Annak is plusz adminisztrációja és költsége van. Igaz, ezért is van a könyvelő, de ő nem vezet mindent. A bevétel és kiadások folyamatos számon tartása. Erre oda kell figyelni, mert volt nálam is olyan, hogy nem foglalkoztam az adminisztrációval, és hónap végén azon vettem észre magam, hogy több volt a kiadásom, mint a bevételem. Főleg, mivel egyéni vállalkozóként én fejlesztem a gépesítésemet folyamatosan, mert úgy vagyok vele, hogy minél nagyobb munkákat meg akarok fogni, minél többet szeretnék dolgozni, minőségi munkát szeretnék biztosítani, amihez viszont a gépek elengedhetetlenek. És ezekre a befektetésekre mindig oda kell figyelni. Vannak olyan horrorisztikus árral rendelkező gépek, amikre azt mondja az ember, hogy egy havi bevétele… de megéri. Többszörösen visszajön az ára.

Van még bármi, amit el tudtok mondani ezzel kapcsolatban?

Sanyi: Ha valaki egyéni vállalkozást akar indítani, én mindenképpen ajánlom az úgynevezett KATA-s egyéni vállalkozást, mert adminisztrációs szempontjából és anyagi szempontból is az éri meg. Senki ne gondolkodjon kezdetben kft-ben vagy bt-ben.

A bejegyzés trackback címe:

https://allasom.blog.hu/api/trackback/id/tr3812665909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása