Hurrá, állást keresek! :(

Hurrá, állást keresek! :(

Egy kis marketing

2016. augusztus 04. - Allaskereso

hrmarketing.jpg

Ebben az írásban lehet, hogy újat fogok írni. Lehet, hogy nem is gondolnád, hogy ennek köze van az álláskereséshez, de mégis! Nagyon is köze tud lenni hozzá

Először is tisztázzuk, hogy mit jelent az online marketingben az, hogy kulcsszó. Ez egy olyan szó vagy kifejezés, amelyre valaki rákeres pl. a Google-ben, amikor tudni szeretne valamit. Egy kulcsfontosságú szó.

Te is kulcsszavakat írsz be egy állásportálra, amikor böngészel. Beírod pl. hogy "ügyvezetői asszisztens" (ha épp ilyen hirdetést keresel) vagy hogy "értékesítő", esetleg "logisztikai vezető" stb.

Fontos, hogy ne csak egy adott pozícióra keressünk rá. Vannak, akik beírják, hogy "bolti eladó", és böngésznek a felajánlott hirdetések között. De így lehet, hogy több olyan álláslehetőségről maradnak le, amely érdekes lehetett volna még számukra.

Fogjunk egy füzetet (illetve nyissunk meg egy fájlt) és írjuk fel, hogy azt a munkakört, amelyet keresünk, hányféleképpen nevezhetik még.

Egy egyszerű példa: a bolti eladót hívják még eladónak, értékesítőnek, bolti értékesítőnek, tanácsadónak, akár még kereskedőnek is.

Ne ragadjunk le egy kifejezésnél! A legbiztosabb, ha nem keresőkifejezéseket adunk meg egy álláshirdető oldal használatakor, hanem leszűrjük azokat a területeket, ahol eséllyel találkozunk végzettségünknek megfelelő állással (pl. vendéglátás, HR, kereskedelem, asszisztencia stb.). Lehet, hogy így 100 darabbal többet kell majd átnézni, de ne sajnáljuk erre az időt.

Ennek a másik oldala is lényeges! Nagyon is!

A cégek HR-esei, illetve munkaerő-közvetítő cégek előszeretettel kutatnak különféle netes adatbázisokban. Ez elsősorban a profession.hu, de vannak egyéb álláskereső felületek is, ahová fel lehet regisztrálni, illetve nagyobb cégeknek van saját jelöltadatbázisa is.

Ezekben az adatbázisokban általában a HR asszisztensek kutakodnak. Különféle szűrőket használnak, amikor egy-egy pozícióra keresnek lehetséges munkavállalókat.

Pl. ha egy ügyvédi irodába keres valaki asszisztenst, akkor többféleképpen indulhat neki. Beírhatja, hogy jogi asszisztens, ügyvezetői asszisztens, ügyvédi iroda, ügyvédi asszisztens stb. A HR-esek nyilván ügyesek és kreatívak ebben, ellenben könnyítsük meg az ő (és ezzel együtt a saját) dolgunkat is azzal, hogy úgy igyekszünk összeállítani az önéletrajzunkat, hogy mielőbb megtalálhatóak legyünk.

Igyekezzünk a szokványosabb kifejezéseket használni. Láttam már ruházati üzletek kirakatain olyan kifejezéseket, mint "divattanácsadó". Az ilyen pozíciómegnevezés lehet, hogy jól hangzik, de ha egy HR-es egy adatbázisban éppen bolti eladót keres, kis eséllyel írja be azt, hogy divattanácsadó, még akkor is, ha egyébként ott helyileg a cégben így nevezik a ruházati eladókat.

Használjunk önéletrajzunkban kulcskifejezéseket. Írjunk részletes önéletrajzot, ahol is adjuk meg részleteiben, hogy milyen feladatokat végeztünk. A munkahely megnevezéseknél (és persze a munkakörünknél se) ne használjunk kevéssé ismert rövidítéseket. Folytatva a fenti példát: írjuk ki, hogy Gipsz Jakab és társa ügyvédi iroda (ne üi. vagy ügyv. iroda).

Remélem, a fentiek adnak egy kis plusz segítséget az álláskereséshez! Ha van még hozzáfűznivaló, örömmel veszem kommentben.

Sikeres böngészést!

A bejegyzés trackback címe:

https://allasom.blog.hu/api/trackback/id/tr988944478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása